![]() Kotihoidon toimija, sinulla on valmis asiakaskuntasi. Asiakkaasi tulevat mahdollisesti sukulaisten, tuttavien ja puskaradion kautta. Päivät kuluvat sujuvasti tutulla kaavalla, ja olet lämpimässä suhteessa asiakkaittesi kanssa. Et ajattele muutoksia, vaan suoritat päiväsi ja olet tyytyväinen tilanteeseesi. Mieltäsi saattaa kuitenkin joskus vaivata monet vaikeat kysymykset: Minkälaisia asiakkaita haluan ja mistä ne löydän? Mistä asiakas löytää minut? Vakituiset hyvät asiakassuhteet poikivat myös uusia asiakkuuksia. Esimerkiksi asiakkaiden (vanhus/vammais) tai omaisten erilaiset tapahtumat ovat hyviä paikkoja jättää yhteystietoja. Kannattaa myös tutustua sosiaalisen median voimaan! Kuinka pidän yllä toimivaa asiakassuhdetta? Miten teen lisämyyntiä, tarvitsenko sitä? Asiakkaan hoidon tarve muuttuu. Asiakassuhde on taattu jatkossakin, kun tarjoaa rohkeasti lisää palveluja ja muokkaa niitä asiakaslähtöisesti. Mikäli vanhukselle myyminen tuntuu haasteelliselta, voi yhteyden ottaa myös omaiseen. Kuinka monta työtuntia olen valmis tekemään? Kuinka monta tuntia pitää tehdä, jotta saan toimeentulon? Yrittäjän työpäivät venyvät helposti ylipitkiksi, ja on vaikea sanoa tarjotulle työlle ei. On kuitenkin hyvä pysähtyä välillä katsomaan, onko työmäärä kohtuullisessa suhteessa palkkaan. Toimiva työnohjausjärjestelmä on apuna arjen suunnittelussa. Huomioinko kilometrikustannukset ja matka-ajan? Ajelua tulee paljon päivän mittaan, eikä aina muista laittaa kilometrejä ylös. Järjestelmä näyttää, kuinka paljon matka-aikaa ja kilometrejä kertyy, ja ohjaa toimintaa järkevämmäksi. Olenko tavoitettavissa jatkuvasti? Kuka vastaa puhelimeeni, kun en itse ole tavoitettavissa? Puhelimeen vastailu asiakaskäyntien aikana on hyvin yleistä. Tämä huonontaa asiakaspalvelun laatua huomattavasti. Löytyisikö henkilöä, jolle puheluita voisi ohjata, tai helpottaisiko päivittäinen soittoaika ruuhkaa? Kuinka huolehdin itsestäni? Mitä tapahtuu jos sairastun? Onko muistini varassa liikaa asioita joita ei ole kirjattu? Yrittäjää on usein vaikea sijaistaa, koska hänellä on niin paljon “hiljaista tietoa” jota ei ole kirjattu mihinkään. Asioiden siirtäminen sijaiselle veisi liian paljon aikaa. Kirjaamiseen käytetty aika tuo kuitenkin turvaa ja selkeyttä – sekä liiketoiminnalle että yrittäjän omalle jaksamiselle. Näiden asioiden tiedostaminen on jo ensimmäinen askel ratkaisujen löytämiseen. Ratkaisuja on olemassa, ja niistä yksi voi olla Tarmo Hoiva -järjestelmä. Tieto ei tässä kohtaa lisää tuskaa, vaan antaa avaimet vielä paremmalle huomiselle. Kysy asiantuntijaltamme lisää Tarmo Hoivasta ja sen tuomista ratkaisuista: Mirja Kalliovalkama Hoiva-alan asiantuntija p. 0400-159288 [email protected] Comments are closed.
|